هدفها:
آشنا يي كودكان با كتاب به عنوان وسيله اي براي آشنايي با طبيعت و اجتماع، آگاهي دادن به كودكان در جهت استفاده صحيح از كتاب و اين نكته كه كتاب چگونه تهيه مي شود و چگونه بايد از آن نگهداري كرد؟
آشنا نمودن و علاقمند کردن کودکان با کتاب و کتابخانه
آشنایی با مراحل ساخت کتاب
آشنایی با امانت داری ونحوه نگهداری کتاب و آشنایی با قوانین کتابخانه
آشنایی با مشاغل مرتبط با کتاب(نویسنده،ناشر،تصویر ساز،چاپگر،کتابفروش)
مشاهده
بازديد از كتابختنه- نشان دادن كتب مختلف از جمله كتابهاي كودكان
بحثها
كتاب چيست؟ مطالب كتاب چگونه نوشته شده است؟ بحث درباره نويسنده و اينكه چطور يك قصه به فكرش مي رسد، از چيزهايي كه مي بيند و مي شنود، از آنچه براي خودش اتفاق مي افتد تا از خيال خودش، تصاوير كتاب را چه كساني نقاشي مي كنند؟
كتاب در كجا چاپ مي شود؟ كتابها را در كجا نگهداري مي كنند؟
نكات اجتماعي و اخلاقي
به كتابهاي ديگران بدون اجازه دست نزنيم، اگر كسي به ما كتاب امانت داد به موقع كتاب را به او گردانيم، به كتابخانه برويم و از كتابهاي مخصوص كودكان استفاده كنيم، اگر پدر و مادر يا هر كس ديگر كتابي به ما هديه داداز او تشكر كنيم و مواظب كتاب باشيم، هر كتابي را ورق مي زنيم آن را مجدداً سر جاي خود بگذاريم، كتابهايمان را زير دست و پا نيندازيم، آنها را خط خطي و پاره نكنيم، به كساني كه براي ما كتاب مي نويسند و آن را چاپ مي كنند احترام بگذاريم.
نكات بهداشتي و ايمني
چگونه مي توان كتاب را تميز نگهداشت، براي ورق زدن كتاب نبايدهر بار انگشت را به دهان برد، وقتي به كتاب و نوشته هاي آن نگاه مي كنيم چشممان را به كتاب نزديك نكنيم چون باعث آتش سوزي مي شود، كتابهايمان را كثيف نكنيم.
اجراي نمایش توسط مربي و بچه ها
یه گروه ميشن بچههايي که از کتاباشون خوب استفاده کردند و يه گروه بچه هايي که کتابو پرت ميکردن وپاره و خط خطی ميکردن
دوستان اجازه بدید خود بچه ها از خودشون اجرا کنند واقعا نکاتي رو اجرا ميکنند که عالي هست
آیه موضوعی
رب زدني علماً خدايا علم مرا زیاد کن
راهنمای مربی واحدکار آبان واحدکار کتاب و کتابخوانی